تزریق کورتون به بینی

دکتر مجید عمادی بهترین دکتر بینی

تزریق کورتون به بینی بعد از عمل، یکی از  مهم‌ترین روش‌های کاهش التهاب و تورم در بینی است.

برای انجام این کار باید مراقبت‌های لازم را رعایت کرد تا احتمال بروز عوارض کاهش یابد.

کورتون چیست؟

کورتون که نام علمی آن کورتیکواستروئید‌ (Corticosteroids) است، یک دسته از دارو‌های ضد التهابی هستند.

این مواد به طور طبیعی توسط غدهٔ آدرنال در انسان تولید می‌شوند.

این دارو‌ها به دلیل تأثیرات قوی ضد التهابی، ضد حساسیتی خود، در درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند آسم، التهاب مفاصل، بیماری‌های پوستی، التهاب روده، آلرژی، برونشیت و. . مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تزریق کورتون بعد از عمل زیبایی بینی می‌تواند کمک کند تا التهاب و تورم بینی کاهش یابد و مرحله کاهش تورم سریع‌تر سپری گردد.

دکتر مجید عمادی ، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی عمل بینی

تزریق کورتون بعد از جراحی بینی ، برای چه افرادی لازم است؟

افرادی که ممکن است بعد از جراحی بینی به مشکلاتی مانند التهاب و تورم بینی برخورد کنند، می‌توانند به عنوان کاندیدای مناسب برای تزریق کورتون در نظر گرفته شوند.

1-افرادی که پوست بینی آن‌ها در ناحیه نوک بینی ضخیم است و بهبود پس از جراحی بینی به‌طور کند صورت می‌گیرد، می‌توانند به عنوان کاندیدای مناسب برای تزریق کورتون شناخته شوند.

2-اگر فرد دارای سابقه عمل بینی قبلی باشد، احتمال ایجاد التهاب و تورم بعد از جراحی بیشتر است و تزریق کورتون می‌تواند در این موارد مفید باشد.

3-در صورتی که به هر دلیلی، ورم بینی بعد از ۲ ماه به شکل واضحی، مطابق انتظار جراح پلاستیک بینی ، کاهش نیافته نیافته باشد.

برای اینکه تزریق کورتون به‌صورت درست و با رعایت اصول و در شرایط مناسب انجام شود، لازم است توسط جراح زیبایی بینی صورت گیرد.

توجه به چه نکاتی قبل از تزریق آمپول کورتون به بینی مهم است؟

قبل از انجام تزریق کورتیکواستروئید باید به پزشک معالج اعلام کنید که در حال استفاده از چه دارو‌های دیگر هستید.

عمل زیبایی بینی

همچنین اگر بیماری‌هایی دارید و یا به دارو‌هایی حساسیت دارید، حتماً به اطلاع جراح بینی خود برسانید.

همچنین پزشک شما باید بررسی کند که آیا مشکلی برای انجام تزریق وجود دارد یا نه.

در صورتی که در زمان تزریق، علائمی مانند تب، سردرد، یا مشکلات دیگری دارید، باید به پزشک خود اطلاع دهید تا تزریق آمپول کورتون را به زمان دیگری موکول کند.
به طور کلی، همانند هر نوع درمان دیگری، تزریق آمپول بعد از عمل بینی ، ممکن است عوارض جانبی داشته باشد، بنابراین باید به دقت دستورات پزشک خود را دنبال کرده و هرگونه سؤالی را از او بپرسید.