چگونه درد لیپوماتیک و پیکرتراشی را کاهش دهیم؟

دکتر مجید عمادی بهترین جراح لیپوماتیک ، درد لیپوماتیک

چگونه درد جراحی لیپوماتیک و پیکرتراشی را کاهش دهیم؟

پیکرتراشی و لیپوساکشن، یک فرآیند جراحی است که در آن چربی اضافه از بدن خارج می‌شود.

این عمل که یکی از رایج‌ترین روش‌ها در جراحی زیبایی است، ممکن است، راه حلی سریع و آسان برای چربی‌های ناخواسته به نظر برسد، اما همیشه آن‌طور که به نظر می‌رسد ساده نیست.

راه‌های زیادی برای کاهش درد لیپوماتیک وجود دارد. این موارد شامل رعایت کلیه اقدامات لازم قبل از جراحی، مراقبت‌های بعد از آن و رعایت توصیه‌های جراح لیپوماتیک و پیکرتراشی ، در مورد مراقبت‌های بعد از عمل است.

ضروری است که زیباجویان عزیز، از روش‌های توصیه شده بعد از جراحی، با توجه دقیق به جزئیات، پیروی کنند.

پیکرتراشی با لیپوماتیک و سایر روش‌های لیپوساکشن بدن، باعث درد و ناراحتی خفیف تا متوسط می‌شود.

این درد و ناراحتی به‌تدریج بهبود می‌یابد و در نهایت با کمک دارو‌های مسکن کاملاً متوقف می‌شود.

درد ناشی از کانتورینگ بدن با لیپوساکشن ، به تعداد نواحی جراحی و میزان چربی برداشته شده بستگی دارد.

اما به طور کلی پس از 3 تا 5 روز درد خفیف تا متوسط، درد و ناراحتی، بهبود یافته و هیچ مشکل خاصی به وجود نمی‌آید.

جراح پلاستیک و زیبایی همچنین اغلب برای تسکین درد پس از لیپوساکشن مسکن تجویز می‌کند.

برای کاهش درد لیپوماتیک و پیکرتراشی ، این موارد را رعایت کنید:

دارو‌های مسکن خوراکی یا تزریقی را طبق دستور مصرف کنید.

از مسکن‌های دیگر استفاده نکنید و آن‌ها را در زمان‌های مختلف مصرف نکنید.

حتماً تا چند هفته پس از جراحی گن مخصوص لیپوساکشن بپوشید.

برای جلوگیری از ایجاد عوارض، از گن خیلی تنگ استفاده نکنید تا جریان خون در نواحی جراحی را محدود نکند.

تمرینات ورزشی حرفه‌ای و سنگین را کنار بگذارید و تا جایی که امکان دارد استراحت کرده و از فعالیت‌های سخت و سنگین اجتناب کنید.

آب زیاد بنوشید و برای مدتی از خوردن غذا‌هایی با میزان نمک بالا خودداری کنید.

از آنجایی که نکشیدن سیگار و قلیان، یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین نکات برای پیشگیری از عوارض پس از عمل محسوب می‌شود، دوره نقاهت را نیز برای بیماران کاهش می‌دهد.

به طور کلی در پاسخ به افرادی که می‌پرسند آیا درد لیپوماتیک و پیکرتراشی قابل تحمل است؟ می‌توان گفت که در صورت رعایت تمام نکات ذکر شده، درد لیپوماتیک بهبود می‌یابد و بعد از 3 تا 5 روز مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.