تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن

باسن، یکی از نواحی بسیار با اهمیت برای ایجاد فرم مناسب و اندام ایده‌آل است، بنابراین امروزه، تزریق چربی به باسن یک روش پرطرفدار شده است.

اکثر افراد تمایل دارند، باسن‌هایی با شکل و حجم مناسب داشته باشند، و در هنگام پوشیدن لباس هم ظاهر مناسب و شکیلی داشته باشند.

روش‌های مختلفی در جراحی پلاستیک و زیبایی برای فرم بخشیدن به باسن ابداع شده است ولی به جرات می‌توان گفت، هیچ روشی به خوبی تزریق چربی به باسن ‌، موثر عمل نکرده است.

 

تزریق چربی به باسن باعث بزرگ شدن باسن و فرم‌دهی آن می‌شود که مراحل آن را به طور کامل برای شما توضیح می‌دهیم.

علت نیاز به تزریق چربی به باسن چیست؟

۲ علت اصلی برای نیاز به ترنسفر چربی به باسن وجود دارد؛ یکی کمبود حجم باسن ها  و علت دوم، افتادگی باسن می‌باشد.

لیفت باسن یک نوع عمل جراحی است که ارتباط کمتری با تزریق چربی به باسن دارد و در واقع به دلیل کاهش حجم ناگهانی پس از از عمل چاقی( مثل اسلیو معده) یا علل دیگر ایجاد می‌گردد.

در لیفت باسن ، اقدام اصلی که انجام می‌شود ، برش پوست بالای باسن و کشیدن پوست شل و آویزان باسن است، و هم‌زمان با این کار، در‌صورتی‌که نیاز باشد، از تزریق چربی هم استفاده می ‌گردد.

تزریق چربی به باسن
دکتر عمادی، ترنسفر چربی به باسن

ترنسفر چربی به باسن اکثراً در خانم ها انجام می‌گردد ولی گاهی آقایان نیز متقاضی این عمل هستند.

زیباجویانی که از فرم و حجم باسن خود راضی نیستند و می‌خواهند اقدام به عمل تزریق چربی به باسن بکنند، باید توجه داشته باشند که حتماً نیاز به موجود بودن چربی اضافه در سایر نقاط بدن، به ویژه شکم دارند.

گاهی خانم‌هایی به ما مراجعه می‌کنند و تمایل به لیپوماتیک و ترانسفر باسن دارند، ولی تجمع چربی در شکم  و پهلوها و پشت و ران‌ها  ندارند.

برای این خانم‌ها توضیح می‌دهیم که برای تزریق چربی به باسن ها، نیاز به به مقادیر بالای چربی وجود دارد.

لیفت باسن
تزریق چربی به باسن

چرا برای بعضی افراد، نمی‌توان تزریق باسن انجام داد؟

بر اساس آناتومی اندام هر فرد، مقدار چربی مورد نیاز برای فرم دهی باسن تخمین زده می‌شود که معمولاً حداقل چربی مورد نیاز یک لیتر می‌باشد و کمتر از آن نتیجه‌بخش نیست.

بنابراین در معاینات قبل از عمل و بررسی شکم و پهلوها، جراح پلاستیک و زیبایی میزان چربی‌های اضافهُ این نواحی را حدوداً تخمین می‌زند و در‌صورتی‌که مقدار آن برای تزریق به باسن ها و حجم‌دهی مناسب آن‌ها کافی باشد، اقدام به این عمل می‌نماید.

بنابراین اگر شما از جمله افرادی هستید که تمایل به ترانسفر چربی به باسن دارید، باید  چاقی موضعی  شکم و پهلو نیز داشته باشید.

آیا همه چربی‌هایی که ساکشن می‌شوند را می‌توان به باسن تزریق نمود؟ 

همه چربی‌هایی که توسط لیپوماتیک خارج می‌شوند را نمی‌توان در باسن تزریق کرد.

 

ترنسفر چربی باسن دکتر مجید عمادی
تزریق چربی باسن دکتر عمادی

 

علت این مسئله این است که  چربی‌ها یک بافت زنده هستند و وقتی به باسن تزریق می‌شوند باید توسط مویرگ‌ها تحت خونرسانی قرار بگیرند.

مقداری از چربی‌هایی که ساکشن می‌شوند، قابلیت خون‌رسانی را ندارند و جراح لیپوماتیک تشخیص می‌دهد  که این چربی‌ها کدام هستند و آن‌ها را جدا می‌کند و تزریق انجام نمی‌دهد.

چربی‌هایی که قابلیت تزریق دارند را جدا کرده و در ظرف مخصوصی قرار می‌دهد تا در زمان تزریق مورد استفاده قرار بگیرند.

[elementor-template id=”1444″]

در بعضی از منابعِ جراحی پلاستیک و زیبایی در مورد آماده‌سازی چربی‌ها قبل از تزریق، توصیه شده که تحت سانتریفیوژ قرار بگیرند و سپس تزریق شوند.

این کار توسط همه جراحان پلاستیک بزرگ دنیا در مورد تزریق چربی به باسن تایید نشده و بیشتر در مورد تزریق چربی به صورت ، تاکید گردیده است.

با این حال در‌حال‌حاضر اکثر جراحان پلاستیک، سانتریفیوژ چربی‌ها را برای تزریق در باسن انجام نمی‌دهند و مشکلی را نیز تاکنون ذکر نکرده‌اند.

بنابراین اگر شکم و و پهلوهای شما چربی محدود و کمی دارد، باید توجه داشته باشید که که از کل چربی‌هایی که از شما ساکشن می‌گردد، مقداری از ان ها قابل تزریق نیستند و باید دور ریخته شوند و باقیمانده آنها که قابل تزریق هستند، شاید برای حجم‌دهی و برجسته سازی باسن کافی نباشند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

252961004-1